Powered By Blogger

joi, 16 iunie 2011

Tom Sawyer

              Sâmbătă
                                   5 iunie 1835, după-amiaza

Eu, Tom Sawyer
Nu pot să sufăr băieţii care se îmbracă cine ştie cum,  care-şi dau aere şi  tot felu'... în după-amiaza asta de vară  am întâlnit un inamic perfect, exact un băiat de-acela  îmbrăcat frumos în zi de lucru'... Era mai mare ca mine.Ehhh... era un nou-venit şi stârnea mare vâlvă în biet târguşorul St. Petersburg...Da', şi ce? Care-i problema? M-am holbat la el şi el la mine... mă simţeam inutil, când îl văzui aşa împopoţănat... cu pălărie... iar eu cu hainele mele rupte şi fără pantofi în picioare. Crezi că l-am salutat? Nicidecum, l-am ameninţat cu bătaia... ce motiv aveam ca să-l mai şi salut? Oricum mie unul nu-mi plăcea... modelul meu şi-al tuturor prietenilor mei este Huckleberry Finn. De-aia ţin să stau fără pantofi în picioare şi cu hainele rupte... ca să-i urmez exemplul. Oricum , puştiu' ăla nu-mi plăcea deloc... auzi şi tu... când îl ameninţai cu bătaia , al naibii el, zise să încerc, dacă-mi dă mâna! Începu să mă contrazică cum "că nu pot să bat". Auzi şi tu! La un moment dat, încercai să fiu oarecum politicos, să-l întreb cum îl cheamă... da' ce zise prostu'? Că nu mă priveşte! Îi arăt eu ce nu mă priveşte pe mine şi ce mă priveşte! Când încerc să port şi io o conversaţie normală, el sare cu gura pe mine! Şi mai apoi ce credeţi că spune? "-Ai ceva de împărţit cu mine, de vrei să-mi ştii numele?" Îi arăt eu ce am de împărţit şi ce nu! (...) Îl făceam pilaf, dacă n-o fi spus "Numa' gura-i de tine!" Cu pălăria lui cu tot! Ce naiba! Cică "s-o înghit dacă nu-mi place!" Lăudăros şi mincinos ce e! Cu frate-so cel mare , cu tot! Îl bătui de-l trânti la pământ... ohoho. Îl oblig să se predea , se predă, eu mă-ntorc mulţumit acas' , da' el îmi dă cu piatra-n cap! Îl urmăresc până acas' la el , da maică-sa mă goneşte! Data viitoare îl bat de-l snopesc! Mai ales că-s pedepsit duminica asta, mâine, din cauza lui!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu