Powered By Blogger

duminică, 12 februarie 2012

Jurnalul lui Sophie (din "Uriaşul cel prietenos" de Roald Dahl)

   Dragă jurnalule,

UCP (Uriaşul cel Prietenos)
  Mă numesc Sophie! Sunt o fetiţă abandonată şi locuiesc într-un orfelinat. Însă în ultimul timp, s-au petrecut foarte multe lucruri ciudate în viaţa mea atât de plictisitoare. Mai întâi, am fost răpită din camera mea de un uriaş. Îl zărisem în toiul nopţii, când pur şi simplu nu puteam să adorm. Acesta m-a dus pe un tărâm neştiut de nimeni, un ţinut al uriaşilor... Dar totul a fost exact inversul a ce credeam eu că se va întâmpla -  în loc să mă mănânce, uriaşul s-a prezentat politicos, spunând că se numeşte UCP (adică Uriaşul cel Prietenos) şi, în plus, m-a asigurat că el nu-mi va face niciun rău. Apoi mi-a povestit de cei 9 fraţi ai săi - Înghite-Hălci, Strânge-Sânge, Prinde-Oameni, Molfăie-Copii, Stoarce-Carne, Zdrobeşte-Fete, Băiatul-Măcelar, Sfarmă-Oase şi Înfulecă-Potroace. Aceştia (după câte mi-a povestit UCP) ar "călători" în fiecare seară spre alte oraşe şi ar mânca o mulţime de oameni. Îngrozitor, nu? 
   Însă clipele petrecute alături de UCP au fost extraordinare. Împreună, am mers la vânătoare de vise (şi nu glumesc), deoarece acest uriaş, în loc să mănânce oameni, le "dăruieşte" acestora vise, în timpul nopţii. În afară de asta, mi-a dat să beau o băutură răcoritoare grozavă - aşa-numitul sifosuc
   Totuşi, eu mă gândeam la oamenii mâncaţi de ceilalţi uriaşi. Împreună cu UCP, am hotărât să-i ajutăm pe oamenii rămaşi în viaţă, punând la punct un plan. Cum UCP le trimite oamenilor, în timpul nopţii, tot felul de vise, m-am gândit ca acesta să-i trimită un coşmar Reginei Angliei - un coşmar în care 9 uriaşi îngrozitori mâncau oameni. În acest coşmar mai apăream eu şi UCP, încercând să-i salvăm pe bieţii oameni. Mâine îi vom trimite acest coşmar Reginei - şi să vedem şi ce se va întâmpla...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu